Eliberarea certificatelor de stare civilă
Acasă » PRIMĂRIA » Servicii publice » Evidența persoanelor. Stare civilă. Alegeri » Stare civilă » Eliberarea certificatelor și adeverințelor
Eliberare certificate de stare civilă (duplicate) si a extraselor multilingve de pe actele de stare civilă
În caz de pierdere, furt sau distrugere a certificatelor / extraselor multilingve de pe actele de stare civilă, se eliberează, la cerere un nou certificat / extras astfel:
- Certificate / extrasul multilingv de naștere se eliberează titularului actului sau persoanei împuternicite cu procură specială sau împuternicire avocațială, pentru persoanele peste 18 ani;
- Pentru minorii, care nu au act de identitate, precum și pentru cei puși sub interdicție, certificatul de naștere se eliberează părintelui sau reprezentantului legal.
- Certificatul / extrasul multilingv de căsătorie se eliberează titularilor actului sau persoanei împuternicite cu procură specială sau împuternicire avocațială.
- Certificat / extrasul multilingv de deces se eliberează membrilor familiei sau altor persoane îndreptățite (succesori) sau cu interes legitim.
Cetăţenilor români cu domiciliul în România li se eliberează certificatul de stare civilă în baza actului de identitate, aflat în termen de valabilitate.
Cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate ale căror acte de stare civilă sunt înregistrate în România li se eliberează certificate pe baza paşaportului.
Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani şi au act de identitate solicită şi primesc certificatul de naştere în nume propriu sau prin împuternicit cu procură specială ori prin împuternicire avocaţială, iar cei care nu au avut niciodată act de identitate solicită eliberarea certificatului de naştere în nume propriu, asistaţi de unul dintre părinţi, tutore sau, după caz, de reprezentantul legal, care semnează cererea.
Cererile se procesează online.
Termenul de eliberare poate varia intre 30 si 45 minute în funcție de parametrii de operare și de funcționare a aplicației SIIEASC pentru actele de stare civilă întocmite pe raza UAT Bistrița.
Termenul de eliberate pentru certificate/extrase de pe actele de stare civilă întocmite în alt UAT decât municipiul Bistrița este de până la 5 zile lucrătoare, în funcție de verificările și validările necesare.
Eliberarea unui nou certificat în format fizic sau electronic îl anulează pe cel similar, emis anterior.
Pentru orice alte clarificări vă rugăm contactați telefonic Serviciul Stare Civilă la nr.: 0374-548410