Astazi este: Marti, 18 decembrie 2018
Primăria Municipiului BistriţaPrimăria Municipiului Bistriţa
Bistriţa, Piaţa Centrală, nr. 6 ; tel: (0263) 22 39 23; e-mail: primaria@primariabistrita.ro
Autentificare
Curent: Anonymous

Certificat de acreditare in oferirea de servicii sociale - vizualizare in format pdf

Directia Municipala de Servicii Sociale elibereaza:

 

ACORDARE LAPTE PRAF

CADRU LEGAL
Ordinul nr.410/449/2001, pentru aprobarea normelor metodologice privind acordarea gratuita de lapte praf
pentru copiii cu varste cuprinse intre 0-11 luni care nu beneficiaza de lapte matern

COMPETENTA
Compartimentul Prestatii Sociale

PROCEDURA
Pentru eliberarea laptelui praf sunt necesare urmatoarele acte:
*reteta pe luna in curs eliberata de medicul de familie, completata pe verso cu:
1.seria si numarul actului de identitate al reprezentantului legal
2.data eliberarii actului de identitate
3.cantitatea de lapte praf primita
4.data la care se ridica laptele praf
5.semnatura reprezentantului legal
*certificatul de nastere al copilului
*actul de identitate al reprezentantului legal

ALOCATIILE DE STAT PENTRU COPII

CADRU LEGAL
Legea nr.61/1993

COMPETENTA
Compartimentul Prestatii Sociale

PROCEDURA
Pentru stabilirea dreptului la alocatia de stat pentru copii sunt necesare urmatoarele acte:
- Dosar plic
- Certificatul de nastere al copilului original si copie xerox
- Buletinele de identitate ale ambilor parinti ai copilului, original si copie xerox
- Copie dupa certificatul de casatorie
- Unde este cazul xerox de pe decizia de infiere sau de pe hotararea de incredintare sau de plasament ale comisiei pentru protectia copilului. Pentru copii nascuti in strainatate sau care au locuit o perioada in strainatate (state membre UE) este necesar si formularul E411 care se poate procura de la Agentia Judeteana pentru Plăţi şi Inspecţie Socailă Bistriţa-Năsăud- str.Liviu Rebreanu nr.59
 
NOTA
Alocatia de stat pentru copii prevazuta de Legea nr.61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Legea nr.61/1993, se acorda tuturor copiilorin varsta de pana la 18 ani, cetateni romani, fara discriminare, precum si tinerilor care au implinit varsta de 18 ani, care urmeaza cursurile invatamantului liceal sau profesional organizate in conditiile legii, pana la terminarea acestora.
Beneficiaza de alocatie de stat pentru copii si cetateni straini, precum si al persoanelor fara cetatenie rezidenti/rezidente in Romania, in conditiile legii, daca locuiesc impreuna cu parintii.
 

ALOCATIA PENTRU SUSTINEREA FAMILIEI

Alocația pentru susținerea familiei - se acordă în conformitate cu prevederile:

·  Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei cu modificările și completările ulterioare

·  HG nr. 38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 cu modificările și completările ulterioare

Acordarea acestei prestații are drept scop completarea veniturilor familiilor în vederea asigurării unor condiții mai bune pentru creșterea, îngrijirea și educarea copiilor, precum și stimularea frecventării şcolii, a cursurilor unei forme de învățământ, organizate potrivit legii, de către copiii de vârstă școlară, aflați în îngrijirea familiilor cu venituri reduse,

 

a) Cine poate beneficia?

- familiile cu venituri reduse  (până în 530 lei/membru familie) care au în creștere și îngrijire copii cu vârsta până la 18 ani

- familia formată din soţ, soţie şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora, care locuiesc împreună, denumită în continuare familie.

- familia formată din bărbatul şi femeia necăsătoriţi, cu copiii lor şi ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc şi gospodăresc împreună.

- familia formată din persoana singură şi copiii aflaţi în întreţinerea acesteia şi care locuiesc împreună cu aceasta, denumită în continuare familie monoparentală.

 

b) Cuantumul alocaţiei

Cuantumul alocației pentru susținerea familiei (pentru familia formată din soț-soție sau bărbatul și femeia necăsătoriți) al cărei venit net lunar/membru de familie se situează până la de 200 lei:

-   82 de lei pentru familia cu un copil

- 164 de lei pentru familia cu doi copii

- 246 de lei pentru familia cu trei copii

- 328 de lei pentru familia cu patru sau mai mulți copii

 

Cuantumul alocației pentru susținerea familiei (pentru familia formată din soț-soție sau bărbatul și femeia necăsătoriți) al cărei venit net lunar/membru de familie se situează între 200,01  și 530 de lei:

-   75 de lei pentru familia cu un copil

- 150 de lei pentru familia cu doi copii

- 225 de lei pentru familia cu trei copii

- 300 de lei pentru familia cu patru sau mai mulți copii

 

Cuantumul alocației monoparentale pentru familia al cărei venit net lunar/membru de familie se situează până la 200 de lei:

- 107 lei pentru familia cu un copil

- 214 lei pentru familia cu doi copii

- 321 de lei pentru familia cu trei copii

- 428 de lei pentru familia cu patru sau mai mulți copii

 

Cuantumul alocației monoparentale pentru familia al cărei venit net lunar/membru de familie se situează între 200,01 și 530 de lei :

- 102 lei pentru familia cu un copil

- 204 lei pentru familia cu doi copii

- 306 lei pentru familia cu trei copii

- 408 lei pentru familia cu patru sau mai mulți copii

 

c) Acte necesare (copie și original):

-   dosar cu şină şi dosar plic;

-   cererea tip;

-   actele de identitate în copie şi original;

-   extras de cont pe numele titularului de cerere pentru cei care doresc ca banii să fie viraţi în cont;

Copii xerox după:

-   livretul de familie:

-   cărţile de identitate ale membrilor familiei trecuţi de 14 ani;

-   certificate de naştere pentru copii

-   certificat de căsătorie, sentinţa de divorţ, Hotărâri de încredinţare sau plasament a minorilor din care să rezulte cărui părinte i s-a/s-au încredinţat copilul/copiii, certificat de deces;

-   hotărâre judecătorească de stabilire a pensiei alimentare pentru copii

Certificate:

-   Certificat de invaliditate

-   Certificat  de încadrare într-un grad de handicap

Adeverinţe:

-   cu veniturile impozabile, de la Administraţia Financiară a Municipiului Bistriţa (1 Decembrie), pentru fiecare părinte şi copil peste 18 ani;

-   cu bunurile impozabile de la Primăria Municipiului Bistriţa (Serviciul impozite şi taxe) pentru fiecare părinte şi copil peste 18 ani;

-   pentru elevii sub 18 ani o adeverinţă de la instituţiile de învăţământ din care să reiasă că frecventează şcoala, numărul de absenţe şi nota la purtare pe semestrul anterior depunerii cererii

-   pentru elevii peste 18 ani şi pentru studenţi o adeverinţă de la instituţiile de învăţământ din care să reiasă că urmează cursurile învăţământului la zi,

Acte doveditoare ale veniturilor realizate în luna PRECEDENTĂ depunerii cererii:

-   de salarizare cu venitul net/lună și valoarea bonurilor de masă, indemnizaţia soţiilor de militari, etc;

-   cu indemnizaţii penru creşterea copilului, de şomaj,  etc;

-   stimulentul de inserţie

-   sprijin lunar

-   decizie de pensionare (după caz)

-   alocaţii de plasament pentru copii

-   cupoane şomaj,

-   cupoane de pensii (limită de vârstă, de invaliditate, etc.)

-   mandat poştal în cazul în care există pensie de întreţinere;

e) Unde se depun dosarele?

 

Adresa: Bistriţa, Str.Dornei, Nr.12, Judeţul Bistriţa-Năsăud

Telefon: 0263-230513 sau 0263-230524;

Fax:         0263-211940

 

f) Program de lucru cu publicul:

 

           luni-miercuri:             09.00 - 11.00

marţi-joi:                   14.00 - 16.00

 

INDEMNIZATIE PENTRU CRESTEREA COPILULUI/STIMULENTULUI DE INSERTIE

CADRU LEGAL
Ordonanta de urgenta nr.111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului.

COMPETENTA
Compartimentul Prestaţii Sociale din cadrul Direcţiei municipale de servicii sociale - str.Dornei nr.12
 
 

DOSARUL PT.OBŢINEREA INDEMNIZAŢIEI DE CREŞTERE A COPILULUI CONFORM OUG 111/ 08.12.2010 CUPRINDE:

 

1.Dosar plic şi Cerere tip de acordare a indemnizaţiei + 2 declaraţii tip;DOSARUL SE DEPUNE PERSONAL

2.Adeverinţă tip(anexa nr.2) completată de angajator (de la locul de muncă); Decizia de suspendare a activităţii.

3.Copie de pe cererea depusă la angajator pt. solicitarea concediului de creştere a copilului, aprobată şi ştampilată;

4.Raport per salariat, extras din program REVISAL(certificat pt.conformitate de către angajator)–pentru ambii părinţi

5.Acte de identitate ale soţilor, certificatul de căsătorie şi certificatele de naştere ale copiilor-originale şi copii xerox

6.Adeverinţă privind stagiul de cotizare de la Casa Judeţeană de Pensii – B-dul Republicii nr.22 – pentru ambii părinţi

7.Adeverinţă privind veniturile realizate în ultimii 2 ani anterior datei naşterii copilului de la Administraţia Finanţelor Publice – str.1 Decembrie nr.6-8– pentru ambii părinţi;

8.Copie de pe certificatul de persoană cu handicap al copilului (după caz);

-extras de cont pentru cei care doresc să se vireze banii în cont curent sau de card – pe numele titularului de cerere.

 

Depunere: în termen de 60 de zile lucrătoare începând cu următoarea zi a finalizării concediului de maternitate.

 

Indemnizaţia de creştere a copilului se acordă până la vârsta de 2 ani a acestuia, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap.

 

Indemnizaţia minimă lunară este de 1063 lei cu dreptul ca în cazul întoarcerii la muncă cu cel puţin 60 de zile

înainte de a împlini copilul 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, să se poată solicita stimulentul

de inserţie de 531 lei lunar, drept ce poate fi acordat până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani,

respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap.

 

BINE DE ŞTIUT PENTRU ANGAJATOR LA COMPLETAREA ADEVERINTEI TIP (ANEXA 2)

-perioada indemnizaţiei de maternitate cuprinde concediul medical prenatal+concediu medical postnatal(lăuzie)

-pentru calcularea datei la care se împlinesc 42 de zile din concediu de lăuzie se ia în calcul inclusiv data naşterii copilului)

(ex.copil născut în data de 17.12.2015 – cea de-a 42-a ZI este 27.01.2016)

 

Data începerii concediului de creştere a copilului:

-va fi următoarea zi după data finalizării concediului de maternitate şi a finalizării celor 42 de zile din concediu de lăuzie,

nu poate fi mai repede de aceste date şi nu poate coincide cu aceste date.      DOSARUL SE DEPUNE PERSONAL

 
TERMEN
Dosarele întocmite pe luna în curs se înaintează până în data de 5 a lunii următoare la Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Bistriţa-Năsăud. 
 
 
 
INDEMNIZATIE PENTRU PERSOANE CU HANDICAP GRAV
 
CADRU LEGAL
- Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea 519/2002
- Ordinul comun nr.794/380/2002 al Ministerului Sanatatii si al Ministerului Administratiei publice privind aprobarea modalitatilor de plata a indemnizatiei cuvenite parintilor sau reprezentantilor legali ai copilului cu handicap grav, precum si adultului cu handicap grav sau reprezentantului sau legal.
 
COMPETENTA
Compartimentul Asistenta Persoane cu Handicap
 
PROCEDURA
In vederea stabilirii dreptului la indemnizatie pentru persoanele cu handicap grav sunt necesare urmatoarele acte:
- Dosar cu sina
- Cerere
Copii xerox dupa:
- Certificat de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap (gradul grav de handicap)
- Certificat de nastere / act de identitate (cu domiciliul in municipiul Bistrita)
- Act de identitate al reprezentanrului legal
- Actele mai sus mentionate se solicita si in original pentru conformitate
 
TERMEN
Aprobarea dreptului se face prin dispozitie a Primarului, cu luna urmatoare depunerii cererii.
 
INGRIJIREA LA DOMICILIU A PERSOANELOR VARSTNICE
 
CADRU LEGAL
Legea nr.17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, cu modificările şi completările ulterioare;
 
COMPETENTA
Compartimentul de asistenţă la domiciliu a persoanelor vârstnice din cadrul Serviciului Cămin pentru persoane vârstnice
 
PROCEDURA
Pentru acordarea serviciilor de asistenţă la domiciliul persoanelor vulnerabile sunt necesare următoarele acte:
1.Cerere întocmită de persoana vârstnică sau de reprezentantul legal al acesteia, prin care se solicită internarea în Cămin;
2.Anchetă socială efectuată de un asistent social din cadrul primăriei de domiciliu a persoanei care solicită internarea în cămin;
3.Adeverinţe de venit (cupon de pensie, venituri agricole, etc.) sau declaraţie pe proprie răspundere autentificată de un notar public din care să rezulte faptul că persoana vârstnică nu beneficiază de venituri proprii;
4.Acte de stare civilă, după caz, în copie xerox :
-         certificat de naştere
-         certificat de căsătorie
-         certificat de deces al soţului/soţiei
-         sentinţă de divorţ
5.Dosar cu şină
Dosarul complet se depune la sediul Direcţiei Municipale de Servicii Sociale, situat în municipiul Bistriţa, str. Dornei nr.12 .
 
TERMEN: 30 zile

INTERNARE LA CAMIN PENTRU PERSOANE VARSTNICE
 
CADRU LEGAL
Legea nr.17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice;
 
COMPETENTA
Serviciul Căminul pentru Persoane Vârstnice
 
PROCEDURA
Pentru internarea unei persoane vârstnice în Cămin sunt necesare următoarele acte:
1.Cerere întocmită de persoana vârstnică sau de reprezentantul legal al acesteia, cerere prin care se solicită internarea în Cămin;
2.Anchetă socială efectuată de un asistent social din cadrul primăriei de domiciliu a persoanei care solicită internarea în cămin;
3.Adeverinţe de venit (cupon de pensie, venituri agricole, etc.) sau declaraţie pe proprie răspundere eliberată de un notar public din care să rezulte faptul că persoana vârstnică nu beneficiază de venituri proprii;
4.Adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, adeverinţă din care să rezulte dacă persoana vârstnică este luată în evidenţă specială;
5.Analize medicale:
-         examen psihiatric
-         examen pulmonar
-         examen coproparazitologic
-         R.B.W.
6.Bilete de ieşire din spital, bilete de analize medicale pe care le-a efectuat anterior, alte acte medicale;
7.Acte de stare civilă, după caz, în copie xerox :
-         certificat de naştere
-         certificat de căsătorie
-         certificat de deces al soţului/soţiei
-         sentinţă de divorţ
8.Dosar cu şină
Cererea întocmită de persoana vârstnică se depune la sediul Direcţiei Municipale de Servicii Sociale, situat în municipiul Bistriţa, str. Dornei nr.12 .
 
TERMEN: 30 zile
 
Beneficiari:
În Căminul pentru Persoane Vârstnice se internează, la cerere, persoanele vârstnice de pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege şi se găsesc în una din următoarele situaţii:
a)     nu au familie, nu se află în întreţinerea unei/unor persoane obligate la aceasta potrivit dispoziţiilor legale în vigoare,
b)     nu au locuinţă şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza     resurselor proprii,
c)     nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare,
d)     nu se pot gospodări singure sau necesită îngrijire specializată,
e)     se află în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile socio-medicale, datorită bolii, stării fizice sau psihice,
 
Servicii:
a) servicii sociale care constau în:
-         ajutor pentru menaj, în vederea asigurării şi menţinerii igienei în incinta căminului, spălării şi întreţinerii articolelor de îmbrăcăminte şi a lenjeriei de pat,
-         asigurarea hranei prin cantina proprie pentru persoane vârstnice cazate în cămin şi pentru persoanele defavorizate din punct de vedere material sau social, cărora li s-a asigurat dreptul de servire a mesei de la Cantina de ajutor social, potrivit prevederilor Legii nr.208/1997,
-         consiliere juridică şi administrativă,
-         prevenirea marginalizării sociale şi reintegrare socială în raport cu capacitatea afectivă,
b) servicii socio-medicale care constau în:
-         ajutor pentru menţinerea şi readaptarea capacităţilor fizice sau intelectuale,
-         asigurarea unor programe de ergoterapie,
-         sprijin pentru realizarea igienei corporale,
c) servicii medicale, care constau în:
-         consultaţii şi tratamente la cabinetul medical, instituţii medicale de profil sau la patul persoanei, dacă aceasta este imobilizată,
-         servicii de îngrijire, infirmerie,
-         asigurarea medicamentelor,
-         asigurarea cu dispozitive medicale,
-         consultaţii şi îngrijiri stomatologice,
d) asistenţa religioasă
-         se asigură cu unităţile de cult recunoscute de statul român în vederea desfăşurării serviciului religios potrivit confesiunii persoanelor vârstnice internate,
-         pot participa la slujbele religioase desfăşurate la Capela Căminului pentru Persoane Vârstnice
 
  
SERVIREA MESEI LA CANTINA DE AJUTOR SOCIAL
 
 CADRU LEGAL
Legea nr.208/1997
 
COMPETENTA
Compartimentul Prestaţii Sociale
 
PROCEDURA
În vederea stabilirii dreptului de servire a mesei la Cantina de ajutor social se vor depune următoarele acte:
          - Dosar cu şină
          - Cerere
Copii xerox după:
          -actele de identitate ale tuturor membrilor familiei: buletine, certificate de naştere pentru copiii cu vârsta sub 14 ani
          -dacă este cazul: certificat de căsătorie, sentinţă de divorţ, Decizie de înfiere, Hotărâri de încredinţare/ plasament a minorilor, certificate de deces
Adeverinţe:
          -cu bunurile impozabile, de la Primăria municipiului Bistriţa, Finanţe Publice Municipale (serv. de impozite şi taxe)
          -cu terenurile agricole aflate în proprietate de la Primăria municipiului Bistriţa (serv. Evidenţă agricolă, cadastru şi fond funciar)
          -cu veniturile impozabile, de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud, Administraţia Finanţelor Publice Bistriţa
          -din care să rezulte că persoanele apte de muncă sunt în căutare de loc de muncă şi nu au refuzat nejustificat nici un loc de muncă, de la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă
          -de la instituţiile de învăţământ, pentru elevi şi studenţi; dacă beneficiază de bursă, să se precizeze cuantumul acesteia;
Acte doveditoare ale veniturilor:
          -adeverinţe de salarizare, cupoane de pensie, de şomaj, alocaţie de sprijin, alocaţie de stat pentru copii, alocaţii de plasament pentru copii, indemnizaţia soţiilor de militari în termen, etc.
          -declaraţie notarială cu veniturile obţinute, în cazul persoanelor lipsite de venituri sau care nu pot dovedi în alt mod veniturile obţinute;
 
TERMEN
Aprobarea dreptului în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii.
 
STABILIREA DREPTULUI LA ABONAMENT GRATUIT PTR. PERSOANELE CU HANDICAP  
 
CADRU LEGAL
Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea persoanelor cu handicap, republicată
 
COMPETENTA
Compartimentul Asistenţă Persoane cu Handicap
 
PROCEDURA
Pentru stabilirea dreptului la abonament gratuit cererile se vor depune la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, cu sediul în Piaţa Mică
Decontarea contravalorii transportului urban se face lunar către transportatori, prin intermediul Direcţiei Municipale de Servicii Sociale – Serviciul financiar contabilitate, salarizare şi administrativ.
 
 
STABILIREA DREPTULUI LA AJUTOR SOCIAL
  
CADRU LEGAL: Legea 416/2001 privind venitul minim garantat cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Pentru întocmirea dosarului în vederea obţinerii ajutorului social sunt necesare următoarele acte:
            -Dosar cu şină+dosar plic
            -Cerere tip pentru acordarea ajutorului social
            Copii xerox după:
            -actele de identitate ale tuturor membrilor familiei: buletine, certificate de naştere pentru copiii cu vârsta sub 14 ani, actul de proprietate al locuintei, contractul(polita) de asigurare a locuintei
            -dacă este cazul: certificat de căsătorie, sentinţă de divorţ, Hotărâri de încredinţare/ plasament a minorilor, certificate de deces
            -acte din care sa rezulte calitatea titularului cererii fata de locuinta pentru care se solicita ajutorul: proprietar:copie contract vanzare –cumparare, extras de carte funciara , chirias:contract de inchiriere valabil la data depunerii; imputernicit: imputernicire din partea proprietarului locuintei sau a titularului contractului de inchiriere;
Adeverinţe:
-cu veniturile impozabile, de la Administraţia Finantelor Publice a Municipiului Bistriţa (str.1 Decembrie)
            -cu bunurile impozabile, de la Directia Economica-Venituri (impozite şi taxe)
            -cu suprafetele de teren intravilan/extravilan, categoriile si numarul de animale/pasari si veniturile obtinute din agricultura si gospodarie de la Primăria municipiului Bistriţa-Compartimentul Cadastru si Evidenta Proprietatii,(str.Dornei nr.12)
            -din care să rezulte că persoanele apte de muncă sunt în căutare de loc de muncă şi nu au refuzat nejustificat nici un loc de muncă, de la Agenţia Judeţeană pentru ocuparea Forţei de Muncă
            -de la instituţiile de învăţământ, pentru elevi şi studenţi; dacă beneficiază de bursă, să se precizeze cuantumul acesteia;
-de la asociatia de proprietari/locatari cu numarul de persoane de la adresa pentru care solicita ajutorul, din care sa rezulte cate persoane  sunt inscrise in cartea de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de intretinere a locuintei
Acte doveditoare ale veniturilor:
            -adeverinţe de salarizare, cupoane de pensie, de şomaj, alocaţie de sprijin, alocaţie de stat pentru copii, alocaţii de plasament pentru copii,alocatii pentru sustinerea familiei, buget complementar, etc
            -declaraţie notarială din care sa rezulte numarul membrilor familiei, în cazul persoanelor lipsite de venituri sau care nu pot dovedi în alt mod veniturile obţinute;
            -pentru persoanele care nu sunt apte de muncă este necesar Certificat privind incapacitatea temporară de muncă eliberat de Comisia de expertiză medicală si recuperarea a capacitătii de muncă
      - sau dacă deţin unul din următoarele bunuri:
            LISTA BUNURILOR CE CONDUC LA EXCLUDEREA ACORDĂRII AJUTORULUI SOCIAL:
            Bunuri imobile
1 Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti
2 Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000mp în zona urbană şi 2.000 mp în zona rurală. Fac excepţie terenurile din zonele colinare sau de munte care nu au potenţial de valorificare prin vânzare/construcţie/producţie agricolă
            Bunuri mobile(*)
1 Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor
dependente, precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile
2 Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani
3 Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze
4 Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei "Delta Dunării"
5 Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată
6 Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale
7 Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric
(*) Aflate în stare de funcţionare.
Depozite bancare
1 Depozite bancare cu valoare de peste 3.000 lei, cu excepţia dobânzii
Terenuri/animale şi/sau păsări
2 Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăşeşte suma de1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie
 
 
ADMITEREA PERSOANELOR IN CENTRE PUBLICE REZIDENTIALE SAU DE ZI
 
 
CADRU LEGAL
¨      Hotărârea Guvernului României nr.430/2008
 
COMPETENTA
¨      Compartimentul Asistenţă Persoane cu Handicap
¨      Persoana de contact , doamna Duda Nrcisa, consilier
 
PROCEDURA
 
¨      Începând cu data de 01.06.2008, pentru admiterea persoanelor în centre publice rezidenţiale sau de zi (Complexul de Servicii Comunitare pentru Adulţi Beclean), persoana în cauză sau reprezentantul legal al acesteia va depune următoarele documente:
¨      Cererea
¨      Certificat de persoana cu handicap (prioritate) inclusive partea cu programul de recuperare de pe verso
¨      Acte medicale din care să rezulte boala de care suferă: billet de ieşire din spital/adeverinţă medic familie pentru cei nedeplasabili/examen recent de la medical specialist
¨      Adeverinţă de la medical de familie care să ateste că nu este în evidenţă cu boli infecto-contagioase, inclusive HIV/SIDA
¨      Adeverinţă de venit agricol eliberată de către Biroul Agricol al Primăriei
¨      Documente doveditoare a situaţiei locative
¨      Cupon pebnsie
¨      Adeverinţă de venit pentru beneficiar sau aparţinător
¨      Sentinţă de punere sub interdicţie+dispoziţie de numire tutore (după caz)
¨      Analize medicale recente (30 zile) – în original (RBW, psihiatric, coprologic, glicemie, test SIDA – până la 60 ani)
¨      Xerocopii după:              - act de identitate al persoanei in cauză şi aparţinător
- certificat de naştere
- certificat de căsătorie (după caz)
- certificat de deces soţ/soţie (după caz)
- sentinţă de divorţ (după caz)
 
 
ACORDARE AJUTOR PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI

 Ajutorul pentru incalzirea locuintei pentru perioada sezonului rece 1 noiembrie 2018—31 martie 2019.

 Începând cu data de 15.10.2018, Directia de Asistenţă Socială Bistriţa distribuie cereri si declaratii pe propria raspundere pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei  la sediul institutiei pe strada Dornei, nr.12, zilnic între orele 8-12.

Pentru intocmirea dosarului pentru ajutorul de incălzire sunt necesare urmatoarele acte:

-dosar cu şină şi cerere tip (pentru gaz+factura gaz)

Copii xerox după:

                -actele de identitate ale tuturor membrilor familiei: buletine, certificate de naştere pentru copiii cu vârsta sub 14 ani, actul de proprietate al locuintei, contractul(polita) de asigurare a locuintei

                -dacă este cazul: certificat de căsătorie, sentinţă de divorţ, Hotărâri de încredinţare/ plasament a minorilor, certificate de deces

                -acte din care sa rezulte calitatea titularului cererii fata de locuinta pentru care se solicita ajutorul: proprietar: copie contract vanzare –cumparare, extras de carte funciara , chirias:contract de inchiriere valabil la data depunerii; imputernicit: imputernicire din partea proprietarului locuintei sau a titularului contractului de inchiriere;

Adeverinţe:

                -de la instituţiile de învăţământ, pentru elevi şi studenţi; dacă beneficiază de bursă, să se precizeze cuantumul acesteia;

-de la asociatia de proprietari/locatari cu numarul de persoane de la adresa pentru care solicita ajutorul, din care sa rezulte cate persoane  sunt inscrise in cartea de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de intretinere a locuintei

Acte doveditoare ale veniturilor:

                -adeverinţe de salarizare, cupoane de pensie, de şomaj, alocaţie de sprijin, alocaţii de plasament pentru copii, etc

                -declaraţie notarială din care sa rezulte numarul membrilor familiei cu veniturile obţinute, în cazul persoanelor lipsite de venituri sau care nu pot dovedi în alt mod veniturile obţinute;

                Cererile se depun incepand cu data de 18.10.2017 la sediul Directiei de Asistenţă Socială Bistriţa din strada Dornei, nr.12, zilnic între orele 8-12.

 

Cuantumul ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu gaze naturale

Venit net mediu lunar pe membru de familie

Cuantum lunar (lei)

Până la 155 lei

262

Între 155,1 lei şi 210 lei

190

Între 210,1 lei şi 260 lei

150

Între 260,1 lei şi 310 lei

120

Între 310,1 lei şi 355 lei

90

Între 355,1 lei şi 425 lei

70

Între 425,1 lei şi 480 lei

45

Între 480,1 lei şi 540 lei

35

Între 540,1 lei şi 615 lei

20

 

Cuantumul ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică

Venit net mediu lunar pe membru de familie

Cuantum lunar (lei)

Până la 155 lei

240

Între 155,1 lei şi 210 lei

216

Între 210,1 lei şi 260 lei

192

Între 260,1 lei şi 310 lei

168

Între 310,1 lei şi 355 lei

144

Între 355,1 lei şi 425 lei

120

Între 425,1 lei şi 480 lei

96

Între 480,1 lei şi 540 lei

72

Între 540,1 lei şi 615 lei

48

 

Cuantumul ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu lemne, cărbuni, combustibili

Venit net mediu lunar pe membru de familie

Cuantum lunar (lei)

Până la 155 lei

54

Între 155,1 lei şi 210 lei

48

Între 210,1 lei şi 260 lei

44

Între 260,1 lei şi 310 lei

39

Între 310,1 lei şi 355 lei

34

Între 355,1 lei şi 425 lei

30

Între 425,1 lei şi 480 lei

26

Între 480,1 lei şi 540 lei

20

Între 540,1 lei şi 615 lei

16

 Download tipizat cerere

 Nume fisierActualizat Dimensiune (kB)
12/02/200843 kb
12/06/200863,72 kb
23/03/200965,78 kb
23/03/2009233,25 kb
05/07/2016452,18 kb
11/08/2011123,47 kb
06/10/20115240,5 kb
19/03/2008284,9 kb
23/04/2012659,63 kb
24/10/20182364,73 kb
12/11/20185412,65 kb
19/03/200860,5 kb
19/03/2008101,75 kb
19/03/2008336,24 kb
23/03/2009295,35 kb
23/03/2009327,86 kb
07/10/2014950,04 kb
12/02/200871,5 kb
05/07/20161732,04 kb
15/06/2012662 kb
15/10/2010290,47 kb
11/08/2011636,26 kb
23/10/20185413,22 kb
23/03/20091696,06 kb
19/03/200829,33 kb
12/02/200822,5 kb
23/03/2009338,87 kb
23/03/2009136,68 kb
12/06/200839,29 kb
29 fisier(e) - 28083,77 kb

Actualizat prin grija Directiei municipale de servicii sociale - 12/11/2018, la ora 03:57.
Cautare
 
Trafic
Vizitatori: 1309840, online: 22
portal/bistrita/portal.nsf192.168.100.173.82.24.1323.82.24.1323.82.24.132_2018_12_18
Copyright © 2003 - 2007 SOBIS Solutions. Design realizat de SOBIS Solutions.