Privind împuternicirea inspectorilor din cadrul Corpului de control al A.D.I. Deșeuri
Bistrița-Năsăud pentru constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute
în Regulamentul serviciului public de salubrizare al județului Bistrița-Năsăud și în
legislația specifică serviciului de colectare, transport, tratare şi depozitare a deşeurilor
municipale
Consiliul Local al Municipiului Bistriţa, întrunit în ședință ordinară în data de
28.10.2021;
Având în vedere :
Referatul de aprobare nr. 82077/23.09.2021 al Primarului Municipiului Bistriţa
Raportul comun nr. 82080/23.09.2021 al Direcţiei Administraţie Publică Juridic,
Direcţiei Integrare Europeană şi Direcţiei Servicii Publice Bistrița și a Poliției Locale a
Municipiului Bistrița;
Avizul favorabil nr.171/27.10.2021 al Comisiilor de specialitate ale Consiliului
Local al Municipiului Bistriţa;
Hotărârea nr.135/05.07.2007 a Consiliului local al municipiului Bistriţa privind
asocierea în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru gestionarea
integrată a deșeurilor municipale în județul Bistrița-Năsăud
Hotărârea A.G.A. A.D.I. Deșeuri Bistrița-Năsăud nr.14/04.06.2021 privind
modificarea Statutului Asociației de dezvoltare intercomunitară pentru gestionarea
integrată a deșeurilor municipale în județul Bistrița-Năsăud;
Hotărârea A.G.A. A.D.I. Deșeuri Bistrița-Năsăud nr.16/04.06.2021 privind
aprobarea modificării și completării Regulamentului serviciului public de salubrizare al
județului Bistrița-Năsăud și aprobarea Regulamentului serviciului public de salubrizare
al județului Bistrița-Năsăud actualizat
Adresa nr.2648/26.08.2021 a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru
gestionarea integrată a deșeurilor municipale în județul Bistrița-Năsăud, înregistrată la
Primăria municipiului Bistriţa sub nr. 73824/26.08.2021
În baza prevederilor:
Art.32, lit. a) din Legea nr. 101/2006 Legea serviciului de salubrizare a
localităților, cu modificările şi completările ulterioare;
Art.48 alin. (1) din Legea nr. 51/2006, Legea serviciilor comunitare de utilități
publice, republicată cu modificările și completările ulterioare;
Art.60, alin. (2) şi art. 62 alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.
92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor;
Art.171 din Regulamentul serviciului public de salubrizare al județului BistrițaNăsăud, modificat prin Hotărârea AGA ADI Deşeuri Bistriţa-Năsăud nr.16/04.06.2021
În temeiul prevederilor art. 89, alin. (3), art.129, alin.(1), alin. (2), lit. d), alin. (7),
lit. i), lit. n), art.139 alin.(1), din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României
nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
H O T Ă R Ă Ş T E :
ART.1. – Se mandatează Președintele A.D.I. Deșeuri Bistrița-Năsăud să
împuternicească, în numele Municipiului Bistrița, inspectorii din cadrul Corpului de
Control al A.D.I. Deșeuri Bistrița-Năsăud în calitate de agenţi constatatori, în vederea
derulării activităților de control, constatare a contravenţiilor şi de aplicare a sancţiunilor
prevăzute în legislația specifică serviciului de colectare, transport, tratare şi depozitare
a deşeurilor municipale precum şi prin Regulamentul Public de Salubrizare a județului
Bistrița-Năsăud şi în Contractele de Delegare a Serviciului Public de Salubrizare, care
nu sunt în competenţa exclusivă Poliţiei Locale a municipiului Bistriţa.
ART.2. – Se împuternicesc inspectorii din cadrul Corpului de Control al A.D.I
Deseuri Bistrita-Nasaud, pentru a exercita în calitate de agenţi constatatori, activităţile
de monitorizare, control, prevenţie și sancționare pe întreg lanțul utilizator-operator de
colectare–operator de sortare a deșeurilor, pe raza teritorială a Municipiului Bistriţa,
altele decât cele care sunt în competenţa exclusivă Poliţiei Locale a municipiului
Bistriţa.
ART.3. – Inspectorii din cadrul Corpului de control împuterniciţi conform
prevederilor art. 2 vor efectua următoarele acțiuni cu referire la utilizatorii serviciului de
salubrizare, persoane fizice și persoane juridice:
a) Verificarea respectării obligațiilor utilizatorilor serviciului, persoane fizice şi
juridice, de separare corectă la sursă a deşeurilor şi predarea lor, în recipienţi diferiţi,
pe 4 fracţii (deşeuri reziduale, deşeuri de plastic/metal, hârtie/carton şi sticlă), către
operatorul de colectare şi transport al deşeurilor;
b) monitorizarea şi controlul în vederea prevenirii şi combaterii fenomenului
de abandonare a deșeurilor pe toată raza judeţului Bistriţa-Năsăud, atât pe domeniul
public cât şi pe domeniul privat, incluzând malurile râurilor, zonele verzi şi zonele
împădurite;
c) constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor utilizatorilor serviciului
de salubrizare, persoane fizice şi juridice care nu respectă prevederile Regulamentului
de salubrizare și a legislației specifice serviciului de colectare, transport, tratare şi
depozitare a deşeurilor municipale.
ART.4. – Inspectorii din cadrul Corpului de control împuterniciţi conform
prevederilor art. 2 vor efectua următoarele acțiuni cu referire la Operatorii serviciului de
salubrizare din județul Bistrița-Năsăud – Operatorul serviciului de colectare și transport
și Operatorul CMID Tărpiu:
a) monitorizarea şi controlul îndeplinirii obligațiilor contractuale ale
Operatorului de colectare și transport și a Operatorului CMID Tărpiu, inclusiv cu privire
la furnizarea/prestarea serviciului de salubrizare în afara parametrilor tehnici cantitativi
și/sau calitativi adoptați prin contractele de delegare a gestiunii și a Regulamentului
serviciului public de salubrizare din județul Bistrița-Năsăud;
b) monitorizarea respectării prevederilor Regulamentului de Salubrizare al
judeţului Bistriţa-Năsăud, precum și a și a legislației specifice serviciului de colectare,
transport, tratare şi depozitare a deşeurilor municipale, în ceea ce privește prestațiile
executate de Operatorii serviciului de salubrizare din județul Bistrița-Năsăud;
c) constatarea faptelor contravenționale săvârșite de operatori în teren cu
privire la întreaga activitate operativă și aplicarea sancțiunilor contravenționale.
ART.5. – Acțiunile descrise la art.3 și art.4 din prezenta hotărâre vor fi exercitate
de inspectorii Corpului de control conform prevederilor Anexei nr.5 a Regulamentului
Serviciului de salubrizare al județului Bistrița-Năsăud – Procedură privind
monitorizarea, controlul şi sancţionarea, precum si in conformitate cu prevederile
Capitolului VI – Contravenţii, Abateri Şi Penalităţi Contractuale din Regulamentul de
organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare, respectiv activitățile de
colectare, transport, stocare temporară, transfer, sortare, tratare, neutralizare
depozitare a deșeurilor municipale, inclusiv deseuri periculoase din deseuri menajere,
managementul Stațiilor de Transfer, al Centrelor de Colectare și Managementul şi
Operarea Centrului de Management Integrat al Deşeurilor Tărpiu din județul BistrițaNăsăud
ART.6. – Viceprimarul municipiului Bistriţa, domnul Sorin Hangan va aduce la
îndeplinire prezenta hotărâre.
ART.7. – Prezenta hotărâre a fost adoptată de Consiliul local al municipiului
Bistriţa în şedinţă ordinară, cu respectarea prevederilor art. 139, alin. (1) din Ordonanța
de Urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu
modificările și completările ulterioare, cu un număr de 20 voturi „pentru”.
ART.8. – Secretarul general al municipiului, prin Compartimentul Pregătire
Documente, contencios, va comunica prezenta hotărâre:
– Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară pentru gestionarea integrată a
deșeurilor municipale în județul Bistrița-Năsăud;
– Primarului municipiului Bistrița;
– Poliţiei Locale a municipiului Bistriţa;
– Viceprimarului municipiului Bistriţa – domnul Sorin Hangan;
– Primarului municipiului Bistrița;
– Instituţiei Prefectului-Judeţul Bistriţa-Năsăud.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, CONTRASEMNEAZĂ
SECRETAR GENERAL,
URÎTE FLORIN – RADU GAFTONE FLOARE